Min bukik meg egy amúgy kiváló ötlet?

Pár hónappal ezelőtt fedeztem fel a Kohive nevű béta szolgáltatást. Már első pillantásra beleszerettem. Egy task management tool-ról, vagyis projektkezelő szolgáltatásról van szó, amely abban látszott újnak, hogy kezelése és használata pofonegyszerűnek tűnt első látásra. Regisztráltam, kipróbáltam, és ujjongtam. Benne volt minden, ami kell: file-kezelő, feladatkezelő, üzenőfal, linkgyűjtő, stb. Mindez egy teljesen áttekinthető felületen és teljesen ingyen. Összehasonlítva más, fizetős szoftverekkel és webes szolgáltatásokkal, a Kohive tökéletes alternatívának tűnt.

A lényege, hogy miután létrehozunk egy projektet, “hive”-ot, vagyis kaptárt, meghívhatjuk a projekten dolgozókat. Az egyes hive-okhoz más-más usereket, fájlokat, üzeneteket, linkeket tudunk rendelni. Az adott projektet végig nyomon követhetjük, a fájlokon közösen dolgozhatunk – semmi nem vész el, mindennek nyoma van. Végre megszabadulhatok a napi 300 e-mailtől és kissé rendszerezhetem magam – gondoltam naívan.

Próbaképpen – és biztonsági okokból – elhatároztuk, hogy az egyik CSR-projektünket visszük fel a Kohive-ra és teszteljük a munka hatékonyságát. Meg is hívtam az adott projekten dolgozó kollégáimat.

És ekkor kezdődtek a gondok.

A meghívók fele nem egy, az adott hive-ra szóló csatlakozó e-mailt küldött a megadott címekre, hanem szimpla regisztrációra buzdító levelet. Miután regisztráltak a meghívottak, nem találtak semmilyen eszközt arra, hogy utólag csatlakozzanak a hive-omhoz. Sebaj, hiszen minden egyes meghívott user neve mellett volt egy kis ikon: “meghívó újraküldése”. Rákattintottam, de nem történt semmi.

Elszörföltem hát a blogjukig, ahol már mások is jelezték a hibát a fejlesztőknek. Többször is. Ám a fejlesztők egyáltalán nem reagáltak, az utolsó bejegyzésük 1 hónappal ezelőtti, az azt megelőző pedig 5 hónapos. Megadtak még egy Twitter-linket is, amin utoljára júniusban csiviteltek…

Mivel csak a kollégáim fele tudott csatlakozni a projekthez, úgy döntöttünk, hagyjuk az egészet a francba.

Szomorú vagyok, mert a Kohive kiváló ötletnek tűnt, de a hibák és a fejlesztők hozzáállása miatt csalódást okozott.

Mi ebből a tanulság? Ha start-up-ot indítasz, sose felejtsd el a folyamatos kapcsolattartást a felhasználóiddal!

Vélemény, hozzászólás?

