A fogyasztóvédelem és a jótékonyság ötvözése

“A számoknak hatalmuk van” – hirdeti egy márciusban indult brit honlap, a PowNum, amely a fogyasztóvédelmet tűzte zászlajára egy egészen jó ötlettel kiegészítve. Vállalati kommunikációs igazgatók rémálma lesz ez a honlap, az már biztos.

A honlap működése egyszerű: regisztráció után az egyes vállalatokról mondhatnak véleményt a felhasználók úgy, hogy egy tízes skálán osztályzatot adnak, illetve röviden leírják véleményüket. Ez lehet jó és lehet rossz. Az osztályzatokból aztán kijön egy átlag, és a kapott átlagok alapján rangsorolják a cégeket. Egy példa.

De az igazi ötlet abban van, ami ezután következik. A vállalatoknak jogukban áll válaszolni a vásárlók/ügyfelek véleményére, ám a “válaszadási jogot” meg kell vásárolniuk. Az így befolyt összeg felét a honlap tulajdonosai minden hónapban szétosztják civil és jótékonysági szervezetek között. Mi több, a pénzosztás arányát is a felhasználók döntik el szavazataik alapján.

A honlap jól áttekinthető, könnyen használható, de leginkább arra jó, hogy a vásárlók kritikáikat fogalmazzák meg. Az oldal egyetlen hibája, hogy visszaélésekre ad okot. Két tucat freemail-ről regisztrált felhasználó már egymaga is jelentősen tudja befolyásolni a fogyasztói véleményeket és az osztályzatokat. Ettől függetlenül az oldal kitalálói lelkesen marketingelik a PowNum-ot. Sok sikert kívánok nekik!

Share

Reklámok


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s