Megvan a Twitter utódja: Miio – szebb, jobb és bonyolultabb

A miio buzzEz lesz az! – az ámulat és az elismerés keveredett bennem, amikor pár nappal ezelőtt ellátogattam a miio mikroblogging oldalra. Három órán át kattintgattam ide-oda az oldalon, hogy feltérképezzem a benne rejlő lehetőségeket. Habár a rajongásom némileg enyhült, de még mindig azt gondolom, a miio pályázhat a jövő Twittere pozíciójára.

Igazság szerint 46 nappal ezelőtt regisztráltam a miio-n, miután olvastam valahol róla egy rövid kritikát. Megnéztem, és mivel nagyjából semmilyen benyomást sem tett rám, el is felejtettem. Aztán egyre több méltató cikk jelent meg róla a neten, és gondoltam, megnézem, mi a fenét esznek ezen a rossz oldalon. Na akkor jött a hűha-élmény, ugyanis mintha teljesen kicserélték volna a honlapot.

Első ránézésre olyan, mint a többi Twitter-klón: beírjuk a szövegünket aztán mehet világgá. Ám amikor megpróbáljuk beírni az első tweetünket, máris jön az első meglepetés. Ugyanis ezt látjuk:

Magyarán nem pusztán egy szöveget írunk be, hanem azt mindenféle kiegészítő információkkal láthatjuk el.  Sőt, a miio a tartalom típusa alapján is válogatja a posztokat: külön kezeli a szöveget, a linkeket, a képes és videós tartalmat, sőt még helymeghatározást is lehetővé tesz. Ennek elsőre nincs sok értelme, de később látni fogjuk, mire is jó ez.

Ezenkívül a Miio azt is tudja, ami miatt a Tubri nevű, indiai közösségi oldalt dicsértem nemrég: létrehozhatunk privát, zárt csoportokat, vagyis a posztjainkat kezelhetjük diszkréten és célzottan is.

Második pillantásra már feltűnik, hogy egy horizontális és egy vertikális navigációs rendszer is található az oldalon, ami kissé áttekinthetetlenné teszi a dolgokat, de kis erőfeszítéssel felfedezheti az ember a a rendszer szervező elvét. A baloldali navigáció először a saját kommunikációnkat rendszerezi, majd jönnek a csoporthoz kapcsolódó üzenetek és némileg illogikusan a profilbeállítások. A kommunikáció ugyanis 4 szinten zajlik: teljesen nyilvánosan, nyilvános csoportokban, zárt csoportokban és privátban. És ehhez kapcsolódik a legszebb szolgáltatás: be tudom állítani, hogy az egyes felhasználóktól milyen típusú tartalmakat vagyok hajlandó fogadni. Ez arra jó, hogy ha például a főnököd állandóan szexképeket küldözget neked, akkor egyszerűen rálattintasz a megfelelő check-box-ra, és már blokkolhatod a képeit anélkül, hogy a főnököd teljes blokkolásával a kirúgásodat kockáztathatnád.

Sajnos a Miio legnagyobb előnye egyben a legfőbb hátránya is: olyannyira ki akarja szolgálni a felhasználóit, annyira figyel minden részletre, annyi mindent kínál, hogy az oldal egy kezdő user számára kaotikusnak, bonyolultnak tűnhet. És az is. Vannak pofonegyszerű dolgok (például választ adni egy kapott üzenetre), amelyek csak több kattintással oldhatók meg.

Annyi viszont biztos, hogy a Miio csapata, élükön Richard Lusk-kal, zseniálisan szervezi a honlap pr-jét. A legtöbb véleményformáló média már beszámolt és írt kritikát az oldalról, ami után a Miio belső felépítését kissé át is alakították. A cikkek többsége pozitív, sőt, a minap Wayne Sutton a 7 legfontosabb közösségi média oldal között emlegette, amelyre a vállalatoknak oda kell figyelniük. De ha ez még nem elég, már miio-logóval díszített baseballsapkát is lehet venni a neten, a hardcore miio-userek meg csak egyszerűen miip-eknek hívják egymást.

Óriási tehát a buzz a miio körül, kíváncsian várom, mi lesz belőle.

Reklámok

4 hozzászólás on “Megvan a Twitter utódja: Miio – szebb, jobb és bonyolultabb”

  1. Richard Lusk szerint:

    Köszönjük, hogy írt Miio. Nagyra értékelem. : )

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Norbert Boros and Reha István, Web2Panorama. Web2Panorama said: Megvan a Twitter utódja: Miio – szebb, jobb és bonyolultabb http://dlvr.it/4Xjbm […]

  3. […] tudjuk dizájnolni, fórumokat indíthatunk, miegymás. Kicsit hasonlít a Facebook Group-ra vagy a Miio-nál és a Tubrinál megismert zárt vagy nyílt csoportokra, de kicsit többet […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s