Nagy ötlet: a captcha mint reklámfelület

Érdekes, az online reklámpiacot megmozgató ötlettel állt elő a Solve Media. Bizonyára mindenki találkozott már azokkal az idegesítő captchákkal, amelyeket regisztrációkor alkalmaznak a honlapok, hogy kiszűrjék a rosszindulatú felhasználást (pl: spam). Ilyenkor egy krixkraxot tartalmazó dobozt látunk, és ha kisilabizáltuk nagy nehezen a betűket, akkor be kell gépelnünk egy gyakran teljesen értelmetlen szót a szövegmezőbe, hogy bizonyítsuk humanoid mivoltunkat.

Ez egy embernek átlagosan 14 másodpercébe telik. Naponta 280 millió captcha-kitöltés történik az interneten. Adjuk össze.

Na és erre jött az ötlet, hogy ne értelmetlen szöveget, hanem marketingüzeneteket kelljen begépelni. Ezzel két legyet üthetünk egy csapásra: a captchára elvesztegetett idő felére rövidül (7 másodperc), a reklámüzenet memorizálása a felhasználók által pedig 12x javul, vagyis 12x többen jegyzik meg a marketingüzenetet így, mintha azt banneren olvasnák.

Reklámok

2 hozzászólás on “Nagy ötlet: a captcha mint reklámfelület”

  1. Mr Totheee szerint:

    nem rossz, már sokan próbálkoztak sztem a captchara kitalálni vmit,itthon a raiffeisen próbálkozott vele, mondjuk az kb egy átszínezés volt, s csak a kód körüli boxot érintette…


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s