Így keressünk pénzt a neten! – 7. rész


A 21. század elején, amikor a közösségi média éppen kinyírja a hagyományos médiát, és még az index is reklámkampányt (!) indít, hogy valahogy el tudja adni a méregdrága reklámfelületeit (igen, a Facebook-on 20 ezer forintból megkapod ugyanazt az eredményt, mint amit az indexen elköltött kb 5 millió forintos reklámkampánytól), és amikor a hagyományos tartalomszolgáltatók (lásd Murdoch sajtóbirodalmát) egyre-másra fizetőssé teszik az oldalaikat, nos, akkor joggal merül fel a kérdés, mi a túrót kezdjenek a bloggerek.

Az éterben milliónyi blog olvasható, amelyek túlnyomó többsége értéktelen. Van azonban sok ezer olyan blog, amely nagyon színvonalas tartalmat hoz létre. A színvonalas tartalomhoz azonban idő kell, az idő az meg pénz. Vagyis a bloggerkedésből megélni nem lehet, ám a színvonalas tartalom létrehozásához egyre több időt kell feláldozni például a munkaidőből.

Ha meg lehetne élni a blogírásból, akkor a tartalmak minősége is villámgyorsan javulna. De megélni most még nem nagyon lehet, főleg Magyarországon, bár pénzt már lehet keresni vele.

Marad tehát az a lehetőség, hogy a prémium tartalmakat fizetőssé tesszük, és hálózatba szerveződünk. Ilyen hálózat például a Blarchives. A lényege, hogy a bloggerek meghatározzák, mely tartalmakért akarnak pénzt kérni, csatlakoznak a Blarchives-hoz, befizetik a tagdíjat és ihajcsuhaj. A tagdíj nagyon alacsony, a bloggerek pedig a nézőszám alapján kapják meg a pénzüket.

Magyarországon zéró jövőt jósolok egy hasonló kezdeményezésnek, tőlünk Nyugatabbra és immáron Keletebbre is azonban lehet benne fantázia, hosszabb távon. De előbb várjuk meg, hogy sikeres lesz a fizetős kísérlet a hagyományos médiában.

Kapcsolódó cikkek:

Így keressünk pénzt a neten – 5. rész
Magyar bloggerek, akik pénzt keresnek a blogjukkal
Így keressünk pénzt a neten – 3. rész: szabadúszó újságírás


One Comment on “Így keressünk pénzt a neten! – 7. rész”


Hozzászólás