BingAgain: a kereső, amely egyesíti a Binget és a Facebook-ot

Már régóta tervezem, hogy egy külön posztban megírom a legérdekesebb, új keresőket. Jónéhány van belőlük, de ahogy a Wylio esetében, így most sem tudok várni, hogy megosszam veletek amit találtam.

Ez a bingagain nevű kereső, amely november 27-én indult, és annyira friss, hogy még semmit sem lehet tudni az alkotóiról. Csak gyorsan feldobták a webre a keresőjüket, és hadd szóljon!

A bingagain a Microsoft Bing keresőjére épül, de úgy, hogy az egyes találatokat az alapján rangsorolja, hogy hányan osztották meg az adott url-t a Facebook-on. Vagyis a találatok relevanciáját a közízlésre bízza: ha sokan osztanak meg egy linket, akkor az biztosan relevánsabb is.

Kipróbáltam. Beírtam Natalie Portman nevét (mostanában rákattantam a Black Swan című filmjére), majd végignéztem a találatokat és összehasonlítottam a Guglis és a klasszikus Bing találatokkal. Az eredmény: ugyanaz. Mindhárom esetben a színésznő hivatalos oldala, az imdb-oldala, a wikipédia, és rajongói oldalak jöttek elő az első tíz helyen, csak más sorrendben.

Na, akkor beírtam a “social media” kifejezést, és ekkor már szembetűnő volt a különbség a három kereső között. A bingagain találatai közé olyanok is bekerültek a top10-be, amely a gugliban csak jóval hátrébb szerepeltek. Nem voltak relevánsabbak, mint a guglié, dcsupán csak mások voltak.

Érdemes tehát kipróbálni ezt az új keresőt. ki tudja, mit bányászik elő nekünk.



Vélemény, hozzászólás?

