Facebook-ellenes víruskampány indult

Egy héttel ezelőtt került fel a YouTube-ra ez a videó, amely arra ösztökéli a nézőket, hogy töröljék a Facebook-fiókjukat. Készítője, a Sonny Side Films, amely egy minnesotai DJ vállakozása. A Sonny művésznevet viselő srác már több társadalmi célú hirdetést és zenei videoklipet forgatott, amelyekben közös a szokatlan megközelítés, a fanyar humor, és a minimalista vizuális élmény. Arról semmit nem találtam a neten, hogy mi volt a motivációja a fenti film elkészítésének, bizonyára csak utálják a Facebook-ot. A forgatókönyvíró-főszereplő fickó angoltanár Szöulban, a blogját itt olvashatjátok. Nagyon vicces, de sajnos 2009 óta nem frissíti.


6 hozzászólás on “Facebook-ellenes víruskampány indult”

  1. 1 szerint:

    Hm, ezt a hírt most ebben a pillanatban hallom először. A vicc pedig az benne hogy épp tegnap töröltem magam a Facebook-ról. Ez komoly.

  2. 1 szerint:

    Előzmény:
    Rosszul indítottam, valójában csak kíváncsiságból léptem be. Aki bejelölt ismerősnek azt visszajelöltem, holott nem is ismertem, 99%-ban nem ismertem saját „ismerőseimet”. Az Iwiwen mindenkit személyesen ismerek.

    Amit még megfigyeltem, hogy az ismeretlen ismerőseim, 99 de tényleg 99% 45-60 vagy több éves, ész nélkül jelölgetnek be mindenkit, én meg ész nélkül jelölgettem vissza. Ebből adódóan nem volt közös érdeklődési körünk a korkülönbség miatt. Valószínűleg nem érdekelte őket, se a kedvenc zeném se az ausztrál izomautós brutál gumiégetős videóm.

    Sokan bombáztak sok féle MLM üzlettel, főként egészséges életmód kategóriában, lépjek be és vásároljak, nagyon lesarkítva a lényeg ez volt. Nem rajongok az MLM ért, főleg ha arról akarnak meggyőzni ez miért jó nekem.

    Sok időmet elvette, mert sok honlapot megnéztem, amit ajánlottak, én persze a kíváncsi természetem miatt meg is nézegettem őket és 100%-ban rájöttem, hogy ez nem nekem szól.

    Aztán olvasok egy ilyet, milyen jó volt a vasárnapi mise, jól prédikált a pap. Kedvenc zeném a kislány a zongoránál, szegény Zámbó Jimmy de kár hogy meghalt, pedig milyen jó ember volt, a másik visszaír: nekem is hiányzik.

    A harmadik adatlapján fenn van a címe, telefonszáma, családi fotók, a háza kívülről és az autója, és írja a barátnőjének, a Marcsinak, hogy karácsonykor nem lesznek otthon. Az szép, mondom magamban.

    Ha neked is annyi ismeretlen ismerősöd van mint nekem és van közöttük egy bűnöző, aki ráadásul még a közeledben is lakik. Az simán beazonosítja a házad, és tudja hogy nem vagy otthon, aztán mire hazaérsz kirámolta a lakást, te meg csodálkozol ez meg hogy történhetett.

    Persze ez köszönhető annak is, hogy a Facebook, nagyon arra ösztönöz, hogy találd meg ismerőseidet, és ossz meg magadról mindent, tele van reklámokkal kész manipuláció ez az egész, a lényeg minél több emberkét bevonzani, a lehető legtöbb hirdetési helyet eladni.

    Ennek eredménye, a minőségtelen kapcsolatok, az olyan termékek megvásárlása, amire nincs is szükség. Hírtelen az ugrott be, Mit keresek én itt? Majd 2 perc múlva töröltem magam.

  3. 1 szerint:

    Amit nem kontrolálunk, és amit nem ismerünk, az felett nincs irányításunk, és a helyzet megfordul, a Facebook fogja irányítani az embert és nem fordítva. Kiszívhatja az ember vérét, megfoszthatja az idejétől, pénzétől, átverheti, kirabolhatja. ( persze nem a Facebook, mert az csak egy szintér, hanem a szintéren szereplő emberek)

    De persze ennek az ellenkezője is érvényes, én is tapasztaltam pozitív dolgokat, és beszélgettem nálam okosabbakkal ez megérte. A Facebook rengeteg tudást és értelmet adhat az ember életének, sok ember sok tudás. ( vagy, sok ember sok baromság)

    Mondjuk én jól pofára estem, (már jó párszor az életben, mert nem tanultam) szóval, ha még egyszer kezdeném, jól megválogatnám kit jelölök vissza. Inkább a minőségre mennék és nem a mennyiségre ( jobb egy BMW mint 30 Trabant még ha értékben egyformák is) és szelektálnám az információkat, hogy ne égjen ki a villanykörte az agyamban.
    B.U.É. K


Vélemény, hozzászólás?

