Socioclean: őrizd meg a közösségi jóhíredet! De ne így…

Nagyon érdekes honlapra bukkantam itt az új év második napján. Az érdekessége abban rejlik, hogy egy sokak számára fontos témára próbál automatizált megoldást kínálni: nevezetesen a személyes jóhírnév megtartása a közösségi médiában.

A közösségi médiatérben sok felhasználó úgy viselkedik, mintha baráti körben lenne. Sokan “elengedik” magukat, közvetlenül, nyíltan, szókimondóan fogalmaznak. És közben nem is sejtik, hogy minden, amit kiposztolnak, kiszivároghat, illetéktelen kezekbe kerülhet. A Facebook-on vagy a Twitteren közzétett írások – hiába a viccnek is rossz “privacy” beállítás – lementhetők, és ártó céllal felhasználhatók bárki ellen. Gondoljunk csak egy alkalmazottra, aki a Facebook-on, zárt körben szidja a főnökét. Csak egyetlen rossz szándékú ismerős kell, aki a posztot továbbítja a főnöknek, és máris kitörhet a balhé.

A közösségi jóhírnév megtartása miatt tehát nem árt az óvatosság. Ezt próbálja meg segíteni a Socioclean.com honlap, melyet három, indiai származású IT szakember indított el nemrégiben.

Az alkalmazás arra való, hogy ellenőrizze, kulturáltan viselkedünk-e a közösségi médiában, vagy hogy ne kerüljön be olyan tartalom a hírfolyamunkba, amely miatt kínos perceket élhetnénk át.

A regisztráció után a Socioclean hozzáférést kér a Facebook fiókunkhoz. Miután ezt megadtuk, elkezdhetjük feltölteni azokat a szavakat, kifejezéseket és url-eket, amelyekről azt gondoljuk, nem tesznek jót a hírünknek. A felhasználói felület egyébként kiábrándító. A címlap dizájn alapján valami modern külsőt várnánk, ehelyett alapszintű html táblázatokat kapunk. Máris oda a profizmus érzése, pedig milyen jól indult…

Kiábrándító

Sebaj, ha már nem szép, akkor biztos a tartalomra összpontosítottak a fejlesztők – gondoltam. Beírtam hát egy, a magyar nyelvben gyakran használt csúnya szót, és elkezdtem a scannelést. Megnyugodtam az eredmény láttán: nem káromkodtam. Aztán próbaképpen beírtam a “közösségi” szót, amely többször is szerepel a falamon. De erre sem adott ki találatot. Ekkor beírtam a “social” szót, hátha a Socioclean nem beszélni magyar. Zéró találat.

Ekkor jöttem rá, hogy a Socioclean egy nagy rakás szar. Próbáltam volna valami tutorial-félét keresni, hátha én nem értem a működését. De semmi. Valójában itt arról van szó, hogy van egy remek ötlet (közösségi reputáció-menedzsment), ám a megvalósítás nem sikerült. Nálam a Socioclean és a fejlesztők hírneve besározódott.



Vélemény, hozzászólás?

