Project Emporia: a Microsoft felfedezte a Yourversion-t és ötvözte a Pulse-zal


Tudom, hogy nem ez a világ legjobb blogbejegyzés-címe, de ez jutott eszembe, amikor kipróbáltam a Microsoft Fuse Labs legfrissebb, a texasi SXSW dzsemborin bemutatott alkalmazását, a Project Emporia-t. Azt írják a Microsoftosok, hogy a jövő a személyre szabott keresőké, amelyek intelligens módon a felhasználó számára legrelevánsabb találatokat dobják ki. A hírgyűjtők esetében pedig megtanulják, mi érdekli a felhasználót, és így adják ki a legfrissebb híreket. Mindkét gondolat remek, mert ebben a hírcunamiban már a jóisten sem tud eligazodni. Amikor azonban regisztráltam a honlapon, és megláttam a felhasználói felületet, két gondolat jutott eszembe. Az első, hogy ezt már a Yourversion elég jól csinálja, igaz, az intelligens része még nem mesterséges, hanem humán, vagyis a felhasználónak magának kell megadnia a témákat, ám a találatok nagyon pontosak. A másik meg az volt, hogy a honlap kinézete a Pulse-t utánozza, csak az sokkal szebb.

Régebben én is a Microsoft-utálók közé tartoztam, de a Kinect óta jelentősen javult a véleményem. De annyi kritikát azért mondanék, hogy nem értem: egy ekkora cég, ennyi fejlesztővel, mi a fenéért nem tud összerakni egy normálisan kinéző honlapot??????? Így még a legjobb ötleteik is kárba vesznek. Itt van példának az egyik találat: nézzétek meg a félbevágott szöveg mellé erőszakolt értelmetlen fotót! Milyen tré munka ez?!



Vélemény, hozzászólás?

