Eggzy: a tyúkok Facebook-ja

Megint egy különleges közösségi oldalt fedeztem fel. Az Eggzy a háztáji baromfitenyésztők és tojástermelők közösségi oldala Amerikában, ahol mindenki a lakóhelye szerint kereshet friss, házi tojást. A honlap célja, hogy az élelmiszer-előállítást újra perszonalizálja, ezért is lett a szlogenjük: “Ismerd meg az élelmedet”. Az Eggzy-n a tenyésztők bemutatják állataikat, még fotókat is közölnek róluk, illetve megadják a napi átlagos tojáshozamot. Ez alapján a környékbeliek kiválaszthatják, melyik kistermelőtől szerzik be a házitojást. Az első látásra vicces honlap szerintem zseniális ötlet, és új lendületet adhat a háztáji termelésnek, mivel direkt, személyes, bizalmi viszonyt alakít ki vevő és eladó között. (Nálunk is rohangálnak tyúkok a kertben – biotyúkok, biotojással.) Arról nem is beszélve, hogy óriási a különbség a házityúkok által tojt tojás íze és színe, illetve a Tescoban vett ipari tojás íze és sápadtsága között – ezt tapasztalatból is mondom.



Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s